Açık hava reklam hizmetleri (outdoor reklam) adında anlaşılacağı gibi İnsanların yoğun olarak bulunduğu stratejik cadde ve sokaklarda yapılır. Sokaktan geçen potansiyel müşterinin reklama bakmak için fazla zamanı yoktur. Bu nedenle reklamda müşteriye iletilmek istenen mesaj mümkün olduğunca kısa ve öz olmalıdır. Bu teknikte dikkat edilmesi gereken en önemli etken reklamın yapılacağı konumun yoğun bir insan trafiğine sahip olmasıdır. Çünkü buradaki temel amaç insanların dikkatini çekerek potansiyel müşteriye ulaşmaktır. İlgili pazarlama yönteminin avantajları da oldukça fazla ve elverişlidir:
Akılda kalıcılığı arttırarak bilinçaltında yer eder.
Marka bilinirliği ve farkındalığı oluşturur.
Markalara itibar ve prestij katar.
3 boyutlu reklamlar için en ideal pazarlama yöntemidir. Yaratıcı reklamlar ortaya çıkar.
Açık hava reklamcılığında birçok teknik vardır. Yapılacak reklamın özelliği, reklamın içeriği, markanın prestiji gibi etkenlere göre çeşitli açık hava reklamcılığı türlerinden yararlanılabilir.